Profil na FB

Ranking obiektywów luty 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

2. Canon EF 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-400 mm
Budowa: 17 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 5-20°
Odległość min.: 1.8 m
Przysłona: 4.5-5.6 - 32-38
Wielkość: 92×189 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1380g
Stabilizator obrazu: tak

3. Sony FE 28-70mm f/2 GM SEL2870GM

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 86 mm
System mocowania: Sony FE
Odległość min.: 0,38 m
Przysłona: 2.0 -
Wielkość: 92.9 × 139.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 918
Stabilizator obrazu: brak

4. Sigma 105mm f/1.4 DG HSM Art Canon

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 105 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 23,3 stopni
Odległość min.: 1,0
Przysłona: 1.4 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 105 mm
Maks. powiększenie: 0,12 (1:8,3)
Ilość listków przesłony: 9 (przysłona kołowa)
Wielkość: 115.9mm × 131.5mm
Masa: 1654 g

5. Tamron 17-70 mm F/2.8 Di III-A VC RXD ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 17-70 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fujifilm X
Kąt wiedzenia: 1:4,8
Odległość min.: 19
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 25.5 - 105
Maks. powiększenie: x1:4.8,x1:5.2
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 74.6 × 119.3
Kolor obudowy: czarny
Masa: 525 g
Stabilizator obrazu: tak

6. Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN II Art Sony ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70mm
Budowa: 19 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 84.1 - 34.3
Odległość min.: 17cm (24mm) ? 34cm (70mm)
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 87,8 × 120,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 745
Stabilizator obrazu: tak

7. Sigma 30mm f/1.4 C DN różne mocowania ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 30 mm
Budowa: 9 elementów w 7 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Olympus, Sony
Kąt wiedzenia: 50,7 stopni
Odległość min.: 30 cm
Przysłona: 1.4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 45 mm
Maks. powiększenie: 0,14 (1:7)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 64,8mm × 73,3mm
Masa: 265g
Stabilizator obrazu: nie

8. Tamron 28-75mm F/2.8 Di III VXD G2 Son ...

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 28-75 mm
Budowa: 17 / 15
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 75.2-32.1 °
Odległość min.: 0.18 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.8×117.6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 540 g

9. Sony FE GM 24-70mm f/2,8 II

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 20 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: FF 84 ° - 34 ° / APS-C 61°-23°
Odległość min.: 0,21 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 11
Kolor obudowy: czarny
Masa: 695 g
Stabilizator obrazu: brak

10. Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary ...

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 18-50 mm
Budowa: 13 / 10
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: (APS-C): 76-5 ? 31.7 stopnia
Odległość min.: 12 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 65.4mm × 74.5mm
Masa: 290g

11. Tamron 28-75mm f/2.8 DI III VXD G2 Nik ...

Typ: Uniwersalny
Zakres ogniskowej: 28-75mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 75.23 - 32.11
Odległość min.: 18
Przysłona: 2.8 - 22
Maks. powiększenie: x1:2.7
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.8 × 117.6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550 g
Stabilizator obrazu: nie

12. Canon RF 28-70mm f/2.8 IS STM (6535C00 ...

Typ: Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 65°
Odległość min.: 0,24 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-70 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 76.5 × 92.2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 490 g
Stabilizator obrazu: tak

13. Obiektyw TTArtisan 27mm f/2.8 Sony E ...

Zakres ogniskowej: 27
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 39
Kąt wiedzenia: 56
Odległość min.: 35
Przysłona: 2.8
Wielkość: 61 × 29
Masa: 94
Stabilizator obrazu: Brak

14. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

15. Nikon AF-S 55-200 f/4.0-5.6 G DX VR IF ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 55-200 mm
Budowa: 15 / 11
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 28.5° - 8°
Odległość min.: 1.1
Przysłona: 4.0-5.6 - 22-32
Wielkość: 73 × 99,5 mm
Masa: 335g
Stabilizator obrazu: tak

16. Sony E 16-55mm f/2.8 G Lens

Zakres ogniskowej: 16-55 mm
Budowa: 12 / 17
Filtr o średnicy: 67 m
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 83-29°
Odległość min.: 0,33m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Masa: 494g

17. Sigma C 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Ni ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

18. Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II SEL70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88 × 200 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1045 g
Stabilizator obrazu: tak

19. Nikon AF-S 18-300mm f/3.5-6.3G ED DX V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 76-5.2°
Odległość min.: 48 cm
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 78,5 × 99 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550g
Stabilizator obrazu: tak

20. Canon RF 24-105 F2.8 L IS USM Z

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 24-105
Budowa: 23 elementy w 18 grupach (4 elementy UD, 2 elementy asferyczne GMo, 1 odlew elementu asferycznego)
Filtr o średnicy: 82
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 74?19°20
Odległość min.: 45 cm (przy 24 mm) 45 cm (przy 105 mm)
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: x0.29
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88.5 × 199
Masa: 1430
Stabilizator obrazu: tak

21. Sigma 16-28mm f/2.8 DG DN Contemporary ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-28mm
Budowa: 16 elementów w 11 grupach
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 107 ? 75.4 stopnia
Odległość min.: 25cm
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 42
Maks. powiększenie: x1:5.6
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 77.2mm × 100.6mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 450 g
Stabilizator obrazu: nie

22. Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 20 / 16
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 84-34°
Odległość min.: 0,38m
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: 0.28x
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Elektromagnetyczny mechanizm przysłony
Wielkość: 88×154,5mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1070g
Stabilizator obrazu: tak

23. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

24. Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-500 mm
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 0,6 m
Przysłona: 5.0-6.7 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 209.6
Masa: 1725 g
Stabilizator obrazu: tak

25. Sigma 24-70mm f/2.8 A OS DG HSM Canon ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 19 / 14
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 84.1-34.3°
Odległość min.: 0,37
Przysłona: 2.8-22
Wielkość: 88mm × 107.6mm
Masa: 1020 g
Stabilizator obrazu: tak

26. TTArtisan 7.5mm F2.0 M43

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: Brak

27. Canon EF 75-300 f/4.0-5.6 III

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 75-300 mm
Budowa: 13 / 9
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 32.2° - 8.3°
Odległość min.: 1.5
Przysłona: 4.0-5.6
Maks. powiększenie: 0,25x (przy 300 mm)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 122×71 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 480g
Stabilizator obrazu: nie

28. Canon EF 100-400 f/4.5-5.6 L IS II USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-400 mm
Budowa: 21 / 16
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 24°-6°10
Odległość min.: 0.98m
Przysłona: 4.5-5.6 - 32
Maks. powiększenie: 0,31 (1:3,2)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 94×193mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1570g
Stabilizator obrazu: tak

29. Canon EF 85 mm f/1.4 L IS USM (2271C00 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Budowa: 14 / 10
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 28.6°
Odległość min.: 0,85
Przysłona: 1.4 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 85 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.6 × 105.4
Masa: 950 g
Stabilizator obrazu: tak

30. Nikon F-S 200-500mm f/5.6

Typ: tele
Zakres ogniskowej: 200-500 mm
Budowa: 19 / 12
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 12°20-5°00 (format FX)8°00-3°10 (format DX)
Odległość min.: 2,2
Przysłona: 5,6
Maks. powiększenie: 0.22x
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Przysłona elektromagnetyczna
Wielkość: ok. 108 × 267,5 mm
Masa: 2300g
Stabilizator obrazu: tak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Sigma723.3%
2.Canon620%
3.Sony516.7%
4.Nikon516.7%
5.Tamron413.3%
6.TTArtisan13.3%
7.Pentax13.3%
8.13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-3[3]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+3[9]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-2[4]
#Ramirez 1 rok temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...