Profil na FB

Ranking obiektywów marzec 2024 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

2. Nikon NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 800 mm
Budowa: 22 soczewki w 14 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka SR, 1 soczewka Fresnela (PF), soczewki z powłoką nanokrystaliczną oraz przednia soczewka z p
Filtr o średnicy: 6.3 -
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 3° 10, format DX: 2°
Odległość min.: 5 m
Przysłona: 6.3 -
Wielkość: Około 140 mm × 385 mm (maksymalna średnica × odległość od kołnierza mocowania obiektywu do końca obiektywu)
Kolor obudowy: czarny
Masa: Około 2385 g
Stabilizator obrazu: tak

3. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

4. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM C ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 60-600 mm
Budowa: 25 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 39,6 - 4,1 stopnia
Odległość min.: 60-260 cm
Przysłona: 4.5-6.3 - 22-32
Wielkość: 120,4×268,9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2700 g
Stabilizator obrazu: tak

5. Canon EF 24-105mm f/4 L IS II USM (138 ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 74-19
Odległość min.: 0.45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0-22
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 118
Kolor obudowy: czarny
Masa: 795g
Stabilizator obrazu: tak

6. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

7. Canon EF 800 f/5.6 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 800 mm
Filtr o średnicy: bd
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 3° 5
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 5.6-
Maks. powiększenie: 0,14x
Ilość listków przesłony: 8
Wielkość: bd
Masa: 4500g
Stabilizator obrazu: tak

8. Tamron 24-70mm f/2,8 Di VC USD G2 Niko ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 82 mm
Kąt wiedzenia: 84° 4 - 34° 21
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 88,4 × 111,8 mm
Kolor obudowy: czaerny
Masa: 904 g
Stabilizator obrazu: tak

9. Canon RF 600mm F4L IS USM ( w magazyni ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 17 elementów / 13 grup
Filtr o średnicy: 52 mm
Kąt wiedzenia: 3°30, 2°20, 4°10 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 420
Przysłona: 4
Wielkość: 168 × 472 mm
Kolor obudowy: biało-czarny
Masa: 3090 g
Stabilizator obrazu: tak

10. Canon EF 24-70 f/2.8 L II USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 18 elementów w 13 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 84°-34°
Odległość min.: 38 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8-22
Maks. powiększenie: 0.21
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88,5 × 113 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 805 g
Stabilizator obrazu: nie

11. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-120 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 84°-20°20
Odległość min.: 0,45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84×103.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 710g
Stabilizator obrazu: tak

12. Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-500 mm
Budowa: 20 elementów w 14 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 20?4, 14?2.45, 24?5 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 0.90
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.5-7.1
Maks. powiększenie: x0.33
Regulacja ostrości: tak
Ilość listków przesłony: 100-500mmZ konwerterem 1.4x:420?700mmZ konwerterem 2.0x:600?1000mm, f/4.5 przy 100mmf/5.6 przy 400mmf/7.1przy 500mmZ konwerterem 1.4x:f/8?f/10Z konwerterem 2.0x:f/11?f/14, f/32 przy 100mmf/54 przy 500mm, Canon RF, Pełna klatka, 24° dla 100mm5°dla 500
Wielkość: 93.8 × 207.6
Masa: 1530g
Stabilizator obrazu: tak

13. Sigma S 70-200/2.8 DG DN OS (Sony E)

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 0,7 m
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 205 × 90,6 mm
Kolor obudowy: czarny
Stabilizator obrazu: tak

14. 7Artisans 7Artisans 35mm F/1.4 Sony E- ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Przysłona: 1.4 -
Kolor obudowy: czarny

15. Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN ART Sony E

Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 19 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 84,1°-34,3°
Odległość min.: 0,18 m
Przysłona: 2.8
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 87,8×122,9 mm
Masa: 835g

16. Tamron 50-400 mm F/4.5-6.3 Di III VC V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 50-400 mm
Budowa: 50-400mm, f / 4.5-6.3, f / 22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 1
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr
Kąt wiedzenia: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr
Odległość min.: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr
Przysłona: 4.5 - 6.3
Maks. powiększenie: 8x
Ilość listków przesłony: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem l
Wielkość: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr
Masa: 1155 g
Stabilizator obrazu: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li

17. Sigma C 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Ni ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

18. Nikon Nikkor Z 85mm f/1.2 S

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon Z
Przysłona: 1.2
Kolor obudowy: czarny

19. Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary ...

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 18-50 mm
Budowa: 13 / 10
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: (APS-C): 76-5 ? 31.7 stopnia
Odległość min.: 12 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 65.4mm × 74.5mm
Masa: 290g

20. Sigma 500mm f/4 DG OS HSM Sports Canon

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 500 mm
Filtr o średnicy: 46 mm
System mocowania: Canon EF
Odległość min.: 3.5
Przysłona: 4.0-32
Wielkość: 144,8 × 380,3 mm
Masa: 3310g

21. Nikon AF-S 70-200mm f/2.8E FL ED VR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 22 elementów w 18 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 34°20-12°20 (22°50-8°00 w przypadku aparatu fo
Odległość min.: 1.1 m
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 70 - 200 mm
Maks. powiększenie: 0.21x
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88,5×202,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: tak

22. Canon RF 70-200mm f/2.8 L IS USM + fil ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200mm
Budowa: 17 elementów w 13 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 29?10, 19.30?7, 34?12 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 70 mm
Przysłona: 2.8 -
Maks. powiększenie: x0.23
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 89,9 × 146
Kolor obudowy: czarno-srebrny
Masa: 1070 g
Stabilizator obrazu: tak

23. Nikon AF-S 500mm f/5.6E PF ED VR (JAA5 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 500 mm
Budowa: 19 / 11
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 3° 10
Odległość min.: 3 m
Kompatybilność: pełna klatka
Przysłona: 5/6 - 32
Wielkość: 106×237 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1460 g
Stabilizator obrazu: tak

24. Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 20 / 16
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 84-34°
Odległość min.: 0,38m
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: 0.28x
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Elektromagnetyczny mechanizm przysłony
Wielkość: 88×154,5mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1070g
Stabilizator obrazu: tak

25. Sony FE 600 mm f/4 GM OS

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 18 / 24
Filtr o średnicy: 40,5 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 2,40°
Przysłona: 4.0 - 22.0
Wielkość: 163 × 6×449
Kolor obudowy: biały
Masa: 3040 g
Stabilizator obrazu: tak

26. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Kompatybilność: APS, pełna klatka
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

27. Canon RF 70-200mm F4L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 16 elementów w 11 grupach (Powłoka Air Sphere Coating, 4 soczewki UD)
Filtr o średnicy: 77
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 29?10, 19.30?7, 34?12 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 60
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 83.5 × 119.3
Kolor obudowy: biały
Masa: 695 g
Stabilizator obrazu: tak

28. Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-500 mm
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 0,6 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 5.0-6.7 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 209.6
Masa: 1725 g
Stabilizator obrazu: tak

29. Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 18 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 23.2
Odległość min.: 0,45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0 - 33
Maks. powiększenie: x0.24
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 107.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 700 g
Stabilizator obrazu: tak

30. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 19 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 75 - 34
Odległość min.: 0,39 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.0 -
Ilość listków przesłony: 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc
Wielkość: 139.8 × 103.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: brak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Canon1033.3%
2.Nikon826.7%
3.Sigma620%
4.Tamron310%
5.Sony13.3%
6.Pentax13.3%
7.7Artisans13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarce skapiec.pl (większa popularność, wyższa pozycja).

Znaczenie parametrów ujętych w rankingu

Najlepsze opinie ↑

0[0]
#Celestyna 21 dni temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+6[6]
#Magnes 11 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
+1[1]
#Ramirez 10 miesięcy temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię o rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...