Profil na FB

Ranking obiektywów szerokokątnych. Jaki model wybrać? - listopad 2024 *

Aktualizacja:

1. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

2. VILTROX AF 24mm 1.8 Nikon Z

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24 mm
Budowa: 11 elementów w 9 grupach
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 84
Odległość min.: 30 cm
Przysłona: 1.8 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 34
Maks. powiększenie: x0.1
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 70 × 86.7
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370
Stabilizator obrazu: nie

3. Canon EF 24-70 f/2.8 L USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 16 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 74-29°
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 83×124 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 950g
Stabilizator obrazu: nie

4. Sony FE 14mm f/1.8 GM SEL14F18GM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 11-20 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 105.20 - 71.35
Odległość min.: 0,15 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16.5 - 30
Maks. powiększenie: x1:4
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 73 × 86.2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 460 g
Stabilizator obrazu: nie

5. Canon EF 16-35 f/4L IS USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 16 / 12
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 98°-54° (poziomo), 74°10-38° (pionowo), 108°10-6
Odległość min.: 0,22m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 42
Maks. powiększenie: 0,23 (1:4,4)
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 82,6×112,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 615g
Stabilizator obrazu: tak

6. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 21 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 34°
Odległość min.: 0.38 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.5 × 125.7 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 900g
Stabilizator obrazu: tak

7. Sony E 16-55mm f/2.8 G Lens

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-55 mm
Budowa: 12 / 17
Filtr o średnicy: 67 m
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 83-29°
Odległość min.: 0,33m
Kompatybilność: APS-C
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 42
Maks. powiększenie: x1:5.6
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 72.14 × 92.2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 494g
Stabilizator obrazu: brak

8. Canon EF 17-40 f/4 L USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40 mm
Budowa: 12 / 9
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 74-29°
Odległość min.: 0.28 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 - 32
Maks. powiększenie: 1:4.1
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 83.5×97 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 475g
Stabilizator obrazu: tak

9. Nikon AF-S 16-35 f/4.0 G ED VR

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 107°-63° (pełna klatka), 83°-44° (DX)
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 4.0
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 53 mm
Maks. powiększenie: 1:4
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 82.5 × 125 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 685g
Stabilizator obrazu: tak

10. Sony E 15 mm F1.4 G SEL15F14G

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 15 mm
Budowa: 13 / 11
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 90°
Odległość min.: 0,25 m
Przysłona: 1.4 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 42
Maks. powiększenie: x1:5.6
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 79.5 × 70.5
Kolor obudowy: czarny
Masa: 560 g
Stabilizator obrazu: nie

11. Canon EF 16-35mm f/2.8 L III USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 16 / 12
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 108°10 - 63°
Odległość min.: 0,3m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 - 29 mm
Maks. powiększenie: 0,15 (1:6,7)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.5 × 127.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 790g
Stabilizator obrazu: brak

12. Sony FE 16-35mm f/2,8 GM (SEL1635GM)

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 16 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 107 - 63.5 st
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 11, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 89 × 122 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 680g
Stabilizator obrazu: nie

13. Canon EF-S 24 f/2.8 STM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24 mm
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 59°
Odległość min.: 0.16m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 42
Maks. powiększenie: 0.27
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 68,2×22,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 125g
Stabilizator obrazu: nie

14. Nikon AF-S 14-24 f/2.8G ED FX

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Budowa: 14 / 11
Filtr o średnicy: nie dotyczy
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: FX: 114°-84°, DX: 90°-61°
Odległość min.: 0.28 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16.5 - 30
Maks. powiększenie: 1:6.7
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 98 × 131.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1000g
Stabilizator obrazu: nie

15. Sony SEL FE 35mm F1.4 GM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 14 / 10
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 63,5°
Odległość min.: 0.27 m
Przysłona: 1.4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 76×96
Kolor obudowy: czarny
Masa: 522 g
Stabilizator obrazu: nie

16. Nikon Nikkor Z 14-30mm f4 S

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-30 mm
Budowa: 14 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 114 - 72
Odległość min.: 28
Przysłona: 4.0 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 15 - 27 mm
Maks. powiększenie: 1:6.7
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 850×890
Kolor obudowy: czarny
Masa: 485 g
Stabilizator obrazu: nie

17. Nikon Z 14-24mm f/2.8 S

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: 112 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 84°
Odległość min.: 0.25
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 44.8
Maks. powiększenie: 0.17x
Ilość listków przesłony: 8
Wielkość: 93,5 × 86,9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 650 g
Stabilizator obrazu: brak

18. Sony E PZ 10-20mm F4 G SELP1020G

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 10-20 mm
Budowa: 16 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 107 °
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 4.0 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 83×124 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 950g
Stabilizator obrazu: nie

19. Sony FE PZ 16-35mm F4 G SELP1635G

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 13 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 107??63?
Odległość min.: 23 cm
Przysłona: F4 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 44.8
Maks. powiększenie: x0.17
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 80,5 × 88,1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 353 g
Stabilizator obrazu: brak

20. Sigma 16-28mm f/2.8 DG DN Contemporary ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-28mm
Budowa: 16 elementów w 11 grupach
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 107 ? 75.4 stopnia
Odległość min.: 25cm
Kompatybilność: Sony E
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 42
Maks. powiększenie: x1:5.6
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 77.2mm × 100.6mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 450 g
Stabilizator obrazu: nie

21. Viltrox AF 16mm f1.8 Sony FE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16 mm
Budowa: 15 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 105,6°
Odległość min.: 27 cm
Przysłona: 1.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24
Maks. powiększenie: 0.27
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 85.2 × 103
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550 g
Stabilizator obrazu: nie

22. Nikon AF-P DX 10-20mm f/4,5-5,6G VR (J ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 10-20 mm
Budowa: 14 elementów w 11 grupach
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 109-70
Odległość min.: 22
Przysłona: 4.5-5.6 - 22-29
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 15 - 30 mm
Maks. powiększenie: 0,17 (1:5,8)
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 7 (zaokrąglony otwór przysłony)
Wielkość: Około 77,0 mm (maksymalna średnica) × 73,0 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 230 g
Stabilizator obrazu: tak

23. Tamron 11-20mm F/2.8 Di III-A RXD Sony ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 11-20 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 105.20 - 71.35
Odległość min.: 0,15 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16.5 - 30
Maks. powiększenie: x1:4
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 73 × 86.2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 335 g
Stabilizator obrazu: nie

24. Obiektyw Canon RF 10-20mm f/4L IS STM ...

Typ: Szerokokątny, Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 10-20
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: Żelatynowy, montowany z tyłu 35 x 20 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 130?przy 10 mm, 94?przy 20 mm
Odległość min.: 25
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 - 32
Maks. powiększenie: x0.06,x0.12
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 83.7 × 112
Kolor obudowy: czarno-biały
Masa: 570
Stabilizator obrazu: tak

25. Canon RF 14-35mm f/4 L IS USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-35 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach ( 3 elementy asferyczne GMO 3 elementy UD (1 element jednocześnie UD i asferyczny))
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: Poziomo - 104°00? ? 54°00? | pionowo - 81°00? ? 38°00? | po przekątnej - 114°00? ? 63°00?
Odległość min.: 0,2 m
Przysłona: 4.0 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24
Maks. powiększenie: x0.38
Regulacja ostrości: tak
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84,1×99,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 540 g
Stabilizator obrazu: tak

26. Voigtlander Nokton D23 mm f/1,2 do Nik ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 23 mm
Budowa: 8 elementów w 6 grupach
Filtr o średnicy: 46 mm
System mocowania: Canon
Kąt wiedzenia: 63,3°
Odległość min.: 18 cm
Przysłona: 1.2 - 16.0
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16
Maks. powiększenie: x0.26
Ilość listków przesłony: 12
Wielkość: 69.2 × 40.1
Kolor obudowy: czarny
Masa: 240 g (bez akcesoriów)
Stabilizator obrazu: nie

27. Sony E 11 mm F1.8 SEL11F18

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 16 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 74-29°
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 1.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 83×124 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 950g
Stabilizator obrazu: nie

28. Sony 55 f/1.8 FE ZA Carl Zeiss Sonnar ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 55 mm
Budowa: 7 / 5
Filtr o średnicy: 49 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 43°
Odległość min.: 50
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 39
Maks. powiększenie: 0.14x
Ilość listków przesłony: 9, Przysłona kołowa
Wielkość: 64.4×70.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 281g
Stabilizator obrazu: nie

29. Tokina ATX-M 11-18mm f/2.8 Sony E

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 11-18 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach ( 3 elementy asferyczne GMO 3 elementy UD (1 element jednocześnie UD i asferyczny))
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: Poziomo - 104°00? ? 54°00? | pionowo - 81°00? ? 38°00? | po przekątnej - 114°00? ? 63°00?
Odległość min.: 0,2 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 - 29 mm
Maks. powiększenie: x0.38
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84,1×99,8 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 540 g
Stabilizator obrazu: tak

30. Sony FE 16-35mm f/2.8 GM II (SEL1635GM ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Budowa: 16 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 107 - 63.5 st
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-52,5 mm
Maks. powiększenie: 0,19 (1:5,4)
Ilość listków przesłony: 11, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 89 × 122 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 680g
Stabilizator obrazu: nie

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Sony1033.3%
2.Canon826.7%
3.Nikon516.7%
4.Voigtlander13.3%
5.Viltrox13.3%
6.VILTROX13.3%
7.Tokina13.3%
8.Tamron13.3%
9.Sigma13.3%
10.13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-2[2]
#Antoni 1 rok temu
Dzień dobry. Poszukuję obiektywu szerokokątnego, za pomocą którego mógłbym fotografować krajobrazy. Bardzo lubię podróżować, mam obecnie obiektyw standardowy i zdjęcia wychodzą nim nie najgorsze, jednak gdybym miał taki szerokokątny, to z pewnością udałoby mi się uchwycić szerszy pejzaż. Dodam, że fotografuję głównie góry, jeżdżę też na Mazury, więc taki różnorodny krajobraz to jest.
Odpowiedz
-2[2]
#Bbb 1 rok temu
Jaki masz aparat, jaka cena obiektywu? Powiedz coś więcej o aktualnym sprzęcie.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...