Profil na FB

Ranking obiektywów standardowych. Jaki model wybrać? - maj 2025 *

Aktualizacja:

1. Sony FE 28-70mm f/2 GM SEL2870GM

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 86 mm
System mocowania: Sony FE
Odległość min.: 0,38 m
Przysłona: 2.0 -
Wielkość: 92.9 × 139.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 918
Stabilizator obrazu: brak

2. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 19 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 75 - 34
Odległość min.: 0,39 m
Przysłona: 2.0 -
Ilość listków przesłony: 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc
Wielkość: 139.8 × 103.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: brak

3. Canon EF 50 f/1.4 USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 7 / 6
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 46°
Odległość min.: 0.45 m
Przysłona: 1.4-22
Maks. powiększenie: 0,15x
Ilość listków przesłony: 8
Wielkość: 74×50.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 290g
Stabilizator obrazu: nie

4. Sigma 35mm f/1.2 DG DN Sony E

Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 63,4°
Odległość min.: 0,3
Masa: 1090g

5. Sigma C 18-50mm f/2.8 DC DN Canon RF

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 18-50 mm
Budowa: 13 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 73° ? 30.0°
Odległość min.: 12 cm
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 69.2 × 74.5
Kolor obudowy: czarny
Masa: 300 g
Stabilizator obrazu: nie

6. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-120 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 84°-20°20
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36-180 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84×103.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 710g
Stabilizator obrazu: tak

7. Nikon AF-S 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR ( ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-140 mm
Budowa: 17 elementów w 12 grupach
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 76°-11°30
Przysłona: 3.5-5.6
Maks. powiększenie: 0.23x
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 78 × 97 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 490 g
Stabilizator obrazu: tak

8. Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM2

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 16-35 mm
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony FE
Przysłona: 2.8 - 22
Kolor obudowy: czarny
Masa: 547 g

9. Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 18 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 23.2
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 33
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 107.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 700 g
Stabilizator obrazu: tak

10. Sony SEL 50mm f/1.8 FE Macro (SEL50F18 ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 6 / 5
Filtr o średnicy: 49 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 32° APS-C
Odległość min.: 0.45 m
Przysłona: 1.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 75
Maks. powiększenie: x0.14
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 68.6 × 59.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 186g
Stabilizator obrazu: nie

11. Sigma 24-70mm f/2.8 A OS DG HSM Canon ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 19 / 14
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 84.1-34.3°
Odległość min.: 0,37
Przysłona: 2.8-22
Wielkość: 88mm × 107.6mm
Masa: 1020 g
Stabilizator obrazu: tak

12. Sigma 30mm f/1.4 C DN różne mocowania ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 30 mm
Budowa: 9 elementów w 7 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Olympus, Sony
Kąt wiedzenia: 50,7 stopni
Odległość min.: 30 cm
Przysłona: 1.4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 45 mm
Maks. powiększenie: 0,14 (1:7)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 64,8mm × 73,3mm
Masa: 265g
Stabilizator obrazu: nie

13. Voigtlander Nokton 40mm f/1.2 - Sony E

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 40 mm
Budowa: 8 elementów w 6 grupach
Filtr o średnicy: 58
Kąt wiedzenia: 55°
Odległość min.: 35 cm
Przysłona: 1.2 - 22
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 5,9 × 7,0 cm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 420 g (bez akcesoriów)
Stabilizator obrazu: nie

14. Canon RF 50mm f/1.2L USM (2959C005AA)

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 15 / 9
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 46°
Odległość min.: 0,4 m
Przysłona: 1.2 - 16
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 89.8 × 139.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 950 g
Stabilizator obrazu: brak

15. Sony E PZ 18-105 f/4G OSS

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-105 mm
Budowa: 12 / 16
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 76°-15°
Odległość min.: 0,45m
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27-157,5 mm
Maks. powiększenie: 0.11
Ilość listków przesłony: 7, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 78×110 mm
Masa: 427g
Stabilizator obrazu: tak

16. Sigma 18-50mm f/2.8 Contemporary DC DN ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-50 mm
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Fuji X
Przysłona: 2.8 - 32
Ilość listków przesłony: 7
Kolor obudowy: czarny
Masa: 285 g

17. Sigma 50mm f/1.2 DG DN Art Sony E

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 46.8°
Odległość min.: 40
Przysłona: 1.2 -
Wielkość: 81 × 108,8 mm
Masa: 745 g
Stabilizator obrazu: nie

18. Nikon Nikkor Z 28-75mm f/2.8

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-75 mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: Format FX: od 75° do 32°10, format DX: od 53° do 21°20
Odległość min.: 28 mm
Przysłona: 2,8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-75 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75 mm × 120,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 565 g
Stabilizator obrazu: brak

19. Sigma C 28-70mm f/2.8 DG DN Sony E

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 0,38 m
Maks. powiększenie: 1:3:3
Wielkość: 72,7 × 101,5 mm
Masa: 470g

20. Viltrox AF 35mm f/1.7 Sony E

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 35mm
Budowa: Standardowy, 35, f / 1.7, Sony Typ E, Nie, Tak
Filtr o średnicy: 52
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 45
Odległość min.: 33
Przysłona: 1.7 -
Wielkość: 64 × 54.3
Kolor obudowy: czarny
Masa: 170
Stabilizator obrazu: nie

21. Tamron Obiektyw 17-50mm f/4 Di III VXD ...

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 17-50
Budowa: 15 elementów / 13 grup
Filtr o średnicy: 67
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 103.4 - 46.48
Odległość min.: 19
Przysłona: 4
Maks. powiększenie: x1:4.6
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 114.4 × 74.8
Masa: 460
Stabilizator obrazu: nie

22. Sony FE 50 mm F1.4 GM SEL50F14GM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Przysłona: 1.4 - 16
Kolor obudowy: czarny

23. Sigma 18-35 F/1.8 A HSM DC Canon

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-35 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 76.5°-44.2°
Odległość min.: 0,28m
Przysłona: 1.8 - 16
Ilość listków przesłony: 9 zaokrąglonych listków
Wielkość: 78×121 mm
Masa: 810
Stabilizator obrazu: nie

24. Sony 50mm f/1.4 ZA SSM Carl Zeiss Plan ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 8 / 5
Filtr o średnicy: 72 mm
System mocowania: Sony AF
Kąt wiedzenia: 47°
Odległość min.: 0.45
Przysłona: 1.4-22
Wielkość: 81×71,5 mm
Masa: 518g

25. Sigma A 35mm f/1.4 DG DN Sony

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 15 elementów w 11 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 63.4 stopnia
Odległość min.: 30 cm
Przysłona: 1.4-16
Wielkość: 75.5 × 109.5
Kolor obudowy: czarny
Masa: 640 g
Stabilizator obrazu: nie

26. Olympus M.Zuiko Digital ED 12-40mm F2. ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 12-40mm
Budowa: 14 elementów w 9 grupach
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 84 - 30°
Odległość min.: 20 cm
Przysłona: F2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24 - 80
Maks. powiększenie: x0.3
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 69.9 × 84 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 382 g
Stabilizator obrazu: nie

27. Canon EF-S 18-135 mm f/3.5-5.6 EF-S IS ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-135 mm
Budowa: 16 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon
Kąt wiedzenia: Pionowo 64°30-9°30Poziomo 45°30-6°20Po przekąt
Odległość min.: 0.45
Przysłona: 3.5-5.6 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 29 - 216 mm
Maks. powiększenie: 0,21 (1:4,8)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75.4×101 mm
Masa: 515g
Stabilizator obrazu: tak

28. Panasonic 12-60mm f/2,8-4,0 DG Vario E ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 12-60 mm
Budowa: 14 / 12
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 84.05°-20.44°
Odległość min.: 0,2
Przysłona: 2,8-4,0 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 68,4 × 86 mm
Masa: 320g
Stabilizator obrazu: tak, (POWER O.I.S.)

29. Canon EF 24-105mm f/4 L IS II USM (138 ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0-22
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 118
Kolor obudowy: czarny
Masa: 795g
Stabilizator obrazu: tak

30. Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 18 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 84°-34°
Odległość min.: 38 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36 - 105 mm
Maks. powiększenie: 0,24 (1:4,1)
Ilość listków przesłony: 9, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 87,6 × 136 mm
Masa: 886

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Sigma930%
2.Sony723.3%
3.Canon620%
4.Nikon310%
5.Voigtlander13.3%
6.Viltrox13.3%
7.Tamron13.3%
8.Panasonic13.3%
9.Olympus13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-3[3]
#Kasia 2 lata temu
Jestem amatorką jeżeli chodzi o fotografowanie, tzn. bardzo lubię to robić i być może w przyszłości chciałabym iść w tym kierunku. Do niedawna zdjęcia robiłam smartfonem oraz zwykłym aparatem kompaktowym. Jednak kilka dni temu udało mi się kupić lustrzankę, tzn. samo body. Kupiłam go trochę pod wpływem chwili, a to dlatego, że był w naprawdę niskiej cenie jak na ten model, a i przebieg miał niewielki. Teraz chciałabym do niego dokupić obiektyw standardowy, bo chciałabym się bardziej skupić na portretach, a z tego co rozumiem, to one są właśnie tam dedykowane. Oczywiście mogę, a nawet preferuję, zakup czegoś używanego ze względu na cenę. Jeżeli chodzi o nowe, to polecajcie do 1000 zł, a może uda mi się kupić używany za około 60% wartości nowego. Taka kwota jest w moim zasięgu.
Odpowiedz
-3[3]
#V. 2 lata temu
Sprawa nie jest taka prosta i oczywista jak Ci się wydaje. Jak masz lustrzankę pełnoklatkową to 50 mm będzie Twoim obiektywem standardowym. Jeżeli masz matryce w formacie APS-C to ten sam obiektyw da efektywnie 75 mm. Kolejna sprawa to portrety. Tutaj większość zaleca 85 mm. Jednak w praktyce i tak pewnie będziesz skazana na 50 mm. Jednak ja zalecam kupić po prostu obiektyw ze zmienną ogniskową, bo jak się dopiero uczysz, to będzie to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Musisz jednak napisać jaki masz model aparatu.
Odpowiedz
-3[3]
#Kasia 2 lata temu
Nikon D3500
Odpowiedz
-3[3]
#V. 2 lata temu
Jeżeli uda Ci się znaleźć w satysfakcjonującej cenie, to bierz Nikkora 18-105mm, jak nie to z ogniskową 18-55mm.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...