Profil na FB

Ranking obiektywów typu rybie oko. Jaki model wybrać? - październik 2025 *

Aktualizacja:

1. Sigma 15mm f/1.4 DG DN DIAGONAL FISHEY ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 15 mm
Budowa: 21 / 15
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,385 m
Przysłona: 1.4 -
Wielkość: 104mm × 157.9
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1360 g
Stabilizator obrazu: nie

2. TTArtisan 11mm f/2.8 Nikon Z

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Masa: 439g
Stabilizator obrazu: Brak

3. Meike MK-6-11mm f/3.5 Sony E

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Przysłona: 3.5

4. Samyang 8mm f/3.8 V-DSLR UMC CS II Can ...

Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3 m
Przysłona: 3.8 - 22
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g

5. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Fuji X

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
System mocowania: Fuji X
Odległość min.: 0,1 m
Przysłona: 2.8 - 22
Kolor obudowy: czarny
Masa: 280 g

6. Laowa 4mm f/2.8 Fisheye do Canon RF

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 4mm
Budowa: 7 / 6
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 210°
Przysłona: 2.8 -
Stabilizator obrazu: nie

7. Meike MK-6-11mm f/3.5 Nikon

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180°
Przysłona: 3.5

8. Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye Fuji X

Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 12
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 79,5°
Odległość min.: 0.3m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 55,8 × 60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 217g
Stabilizator obrazu: nie

9. Meike MK-6-11mm F3.5 Olympus MFT

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 180°
Przysłona: 3.5

10. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 8
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Przysłona: 3.1 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 55.8 × 60 mm
Masa: 215 g
Stabilizator obrazu: nie

11. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Nikon

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3
Wielkość: 75×74.8 mm
Masa: 435g

12. Olympus M, Zuiko Digital 8mm f/1.8 ED ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 17 / 15
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.025m
Przysłona: 1.8
Ilość listków przesłony: 7, zaokrąglone
Wielkość: 62×80 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 315g
Stabilizator obrazu: brak

13. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 0,1 m
Przysłona: 2.8 - 22
Kolor obudowy: czarny

14. Samyang 8mm f/3.5 Asph IF MC Fish-eye ...

Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Przysłona: 3.5-22
Wielkość: 75×74.8 mm

15. Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Fuji

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
System mocowania: Fuji
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m

16. Samyang 12mm f/2.8 ED AS NCS Sony E

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 77,3×70,2 mm
Masa: 530g
Stabilizator obrazu: nie

17. Samyang 8mm f/3.8 V-DSLR UMC CS II Nik ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3 m
Przysłona: 3.8 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g

18. 7Artisans 7.5 mm f/2.8 II Fisheye Cano ...

Typ: Rybie oko
System mocowania: Canon R
Kąt wiedzenia: 190°
Przysłona: 2.8-22
Ilość listków przesłony: 7
Kolor obudowy: czarny

19. Samyang 8mm f/3.5 AS IF MC Fish-eye CS ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0,3m
Przysłona: 3.5 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74,8 mm
Masa: 450 g

20. Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Canon

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: f/3.1
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 81,6 × 72,7 mm
Masa: 525 g

21. Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye II Fuji ...

Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 12
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.3m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 60 × 64,8 mm
Masa: 217g

22. OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 8mm f/1.8 ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 17 elementów w 15 grupach
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 180 st.
Odległość min.: 12
Przysłona: 1.8 - 22
Maks. powiększenie: x0.40
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 80 × 62
Kolor obudowy: czarny
Masa: 315
Stabilizator obrazu: nie

23. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Sony ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3
Przysłona: 3.8 - 22
Wielkość: 75×77.3 mm
Masa: 435g

24. Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish ...

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: f/3.1
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70,2 × 81,6 mm
Masa: 510 g

25. TTArtisan 11mm f/2.8 Leica M

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
System mocowania: Leica M
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Masa: 439g

26. TTArtisan 7.5mm F2.0 Sony E Mount

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ilość listków przesłony: 7
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g

27. TTArtisan 11mm f/2.8 Canon R

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
System mocowania: Canon R
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Ilość listków przesłony: 7
Masa: 439g
Stabilizator obrazu: Brak

28. TTArtisan 7.5mm F2.0 Fuji X Mount

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: Brak

29. Meike MK-6-11mm f/3.5 - Fuji X

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180°
Przysłona: 3.5

30. TTArtisan 7.5mm f/2.0 Sony FE

Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: Brak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Samyang1343.3%
2.TTArtisan620%
3.Meike413.3%
4.Tokina26.7%
5.Sigma13.3%
6.Olympus13.3%
7.OM SYSTEM13.3%
8.Laowa13.3%
9.7Artisans13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-4[4]
#Ivelios 3 lata temu
Nigdy nie rozumiałem po co korzystać z takich obiektywów skoro dają tak zniekształcony obraz ... Nie jestem profesjonalistą, mam Nikona z dolnej półki z obiektywem zmiennoogniskowym i tak sobie z nudów robię zdjęcia, zwłaszcza szeroko pojętej przyrody, ale jak gdzieś w Internecie natknę się na fotografie wykonane "rybim okiem" to pytam - dlaczego?
Odpowiedz
-4[4]
#Martin 3 lata temu
Rybie oko nie jest obiektywem uniwersalnym! One polecane są jako dodatkowe gdy chcesz się trochę pobawić obrazem. Dlatego patrzenie na takie zdjęcia tylko z perspektywy użytkowej nie ma najmniejszego sensu. Tutaj bardziej liczą się doznania artystyczne + oczywiście szeroki kąt widzenia.
Odpowiedz
-4[4]
#Wulec 3 lata temu
Gdybyś robił zdjęcia zawodowo to byś znalazł wiele powodów na korzystanie z rybiego oka.
Odpowiedz
-4[4]
#Ivelios 3 lata temu
Podaj jakiś przykład bo mnie nic do głowy nie przychodzi.
Odpowiedz
-4[4]
#Wulec 3 lata temu
Choćby plenery ślubne.
Odpowiedz
-4[4]
#Jacek 2 lata temu
Chłopak pewnie was podpuszcza. Odpisywanie mu raczej mija się z celem.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...