Profil na FB

Ranking obiektywów kwiecień 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

2. Nikon NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 800 mm
Budowa: 22 soczewki w 14 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka SR, 1 soczewka Fresnela (PF), soczewki z powłoką nanokrystaliczną oraz przednia soczewka z p
Filtr o średnicy: 6.3 -
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 3° 10, format DX: 2°
Odległość min.: 5 m
Przysłona: 6.3 -
Wielkość: Około 140 mm × 385 mm (maksymalna średnica × odległość od kołnierza mocowania obiektywu do końca obiektywu)
Kolor obudowy: czarny
Masa: Około 2385 g
Stabilizator obrazu: tak

3. Tamron 50-400 mm F/4.5-6.3 Di III VC V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 50-400 mm
Budowa: 50-400mm, f / 4.5-6.3, f / 22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 1
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li
Kąt wiedzenia: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li
Odległość min.: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li
Przysłona: 4.5 - 6.3
Maks. powiększenie: 8x
Ilość listków przesłony: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem l
Wielkość: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr
Masa: 1155 g
Stabilizator obrazu: 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li

4. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

5. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM C ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 60-600 mm
Budowa: 25 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 39,6 - 4,1 stopnia
Odległość min.: 60-260 cm
Przysłona: 4.5-6.3 - 22-32
Wielkość: 120,4×268,9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2700 g
Stabilizator obrazu: tak

6. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

7. Tamron 50-400mm f/4.5 DI III VC VXD do ...

Typ: Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 50-400mm
Budowa: 24 / 18
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 46
Odległość min.: 24.9 cm
Przysłona: 4.5 - 32
Maks. powiększenie: x0.5
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.5 × 183.4
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1180 g
Stabilizator obrazu: tak

8. Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-500 mm
Budowa: 20 elementów w 14 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 20?4, 14?2.45, 24?5 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 0.90
Przysłona: 4.5-7.1
Maks. powiększenie: x0.33
Ilość listków przesłony: 100-500mmZ konwerterem 1.4x:420?700mmZ konwerterem 2.0x:600?1000mm, f/4.5 przy 100mmf/5.6 przy 400mmf/7.1przy 500mmZ konwerterem 1.4x:f/8?f/10Z konwerterem 2.0x:f/11?f/14, f/32 przy 100mmf/54 przy 500mm, Canon RF, Pełna klatka, 24° dla 100mm5°dla 500
Wielkość: 93.8 × 207.6
Masa: 1530g
Stabilizator obrazu: tak

9. Canon RF 200-800mm f/6,3-9 IS STM

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-800 mm
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Odległość min.: 0,8 m
Przysłona: 6.3-9 -
Kolor obudowy: biały
Stabilizator obrazu: tak

10. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
Filtr o średnicy: 46
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Odległość min.: 430
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

11. Sigma C 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Ni ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

12. Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 19 elementów / 15 grup (4 elementy ze szkła o niskiej dyspersji, 3 elementy hybrydowe asferyczne)
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 77 °
Odległość min.: 15 cm
Przysłona: 3.5-6.3
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450
Maks. powiększenie: 1:2 dla ogniskowej 18mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.5 × 125.6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 620 g
Stabilizator obrazu: tak

13. Nikon Nikkor Z 24-70mm f/2.8 S

Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon Z
Przysłona: 2.8
Masa: 805 g

14. Canon RF 24-105 F2.8 L IS USM Z

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 24-105
Budowa: 23 elementy w 18 grupach (4 elementy UD, 2 elementy asferyczne GMo, 1 odlew elementu asferycznego)
Filtr o średnicy: 82
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 74?19°20
Odległość min.: 45 cm (przy 24 mm) 45 cm (przy 105 mm)
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: x0.29
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88.5 × 199
Masa: 1430
Stabilizator obrazu: tak

15. Sigma 500mm f/4 DG OS HSM Sports Nikon ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 500 mm
Budowa: 16 elementów / 11 grup (1xSLD i 2xFLD)
Filtr o średnicy: 46 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 5
Odległość min.: 3.5
Przysłona: 4.0-32
Wielkość: 144,8 × 380,3 mm
Masa: 3310g

16. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM N ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 60-600 mm
Budowa: 25 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 39,6 - 4,1 stopnia
Odległość min.: 60-260 cm
Przysłona: 4.5-6.3 - 22-32
Wielkość: 120,4×268,9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2700 g
Stabilizator obrazu: tak

17. Tamron 18-300 mm F/3.5-6.3 Di III-A VC ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 19 elementów / 15 grup
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 77.2 - 5.3
Odległość min.: 15 cm
Przysłona: 3.5-6.3
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450
Maks. powiększenie: 1:2 dla ogniskowej 18mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.5 × 125.6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 620 g
Stabilizator obrazu: tak

18. Nikon F-S 200-500mm f/5.6

Typ: tele
Zakres ogniskowej: 200-500 mm
Budowa: 19 / 12
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 12°20-5°00 (format FX)8°00-3°10 (format DX)
Odległość min.: 2,2
Przysłona: 5,6
Maks. powiększenie: 0.22x
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Przysłona elektromagnetyczna
Wielkość: ok. 108 × 267,5 mm
Masa: 2300g
Stabilizator obrazu: tak

19. Obiektyw Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di ...

Typ: Teleobiektyw,Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 150-500
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 60
Przysłona: 5-6.7
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 212.3
Masa: 1720
Stabilizator obrazu: tak

20. Tokina SZ 600mm PRO f/8.0 MF Canon EF- ...

Typ: teleobiektyw lustrzany
Zakres ogniskowej: 600mm
Budowa: 8 / 8
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF-M
Kąt wiedzenia: 2.7
Odległość min.: 1,77 m
Przysłona: 8.0 -
Wielkość: 88.6 × 125 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 545
Stabilizator obrazu: Brak

21. Tamron SP 150-600mm F 5-6.3 Di VC USD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 21 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 16°25 - 4°8
Odległość min.: 2.2 m
Przysłona: 5.0-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 260.2 × 108.4 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2010g
Stabilizator obrazu: tak

22. Nikon AF-S 17-55 f/2.8 G DX IF-ED

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 17-55 mm
Budowa: 15 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 79-28°
Odległość min.: 0.36 m
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 25,5 - 82,5 mm
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 86×112 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 754g
Stabilizator obrazu: brak

23. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM S ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 60-600 mm
Budowa: 25 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 39,6 - 4,1 stopnia
Odległość min.: 60-260 cm
Przysłona: 4.5-6.3 - 22-32
Wielkość: 120,4×268,9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2700 g
Stabilizator obrazu: tak

24. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

25. Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II SEL70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88 × 200 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1045 g
Stabilizator obrazu: tak

26. Nikon Nikkor Z 100-400mm f/4.5-5.6 VR ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-400 mm
Budowa: 25 / 20
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: Format FX: od 24°20 do 6°10, format DX: od 16° do 4°
Odległość min.: 0,75m
Przysłona: 4.5 - 5.6
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 98 mm × 222 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1435g
Stabilizator obrazu: tak

27. Nikon Nikkor Z 85mm f/1.2 S

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Budowa: 15 soczewek w 10 grupach (w tym 1 soczewka ED, 2 soczewki asferyczne i soczewki z powłoką nanokrystaliczną)
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 28° 30? Format DX: 18° 50?
Odległość min.: 85 cm
Przysłona: 1.2
Wielkość: Około 102,5 mm × 141,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: Około 1160 g

28. Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-400 mm
Budowa: 12 / 9
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon
Kąt wiedzenia: 14 - 3,20 - 5,24 - 6
Odległość min.: 176
Przysłona: 6.6 - 8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 160 - 640
Maks. powiększenie: x0.41
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 79,5 × 164,7 mm
Masa: 635 g
Stabilizator obrazu: tak

29. Nikon Z 14-24mm f/2.8 S

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Filtr o średnicy: 112 mm
System mocowania: Nikon Z
Przysłona: 2.8 - 22
Stabilizator obrazu: brak

30. 7Artisans 24-96mm T2.9 PL

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-96mm
Filtr o średnicy: 86 mm
System mocowania: PL
Kąt wiedzenia: 54,5°-14,3°
Przysłona: T2.9 - T22
Kolor obudowy: czarny

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Nikon930%
2.Tamron516.7%
3.Sigma516.7%
4.Canon516.7%
5.Sony26.7%
6.Tokina13.3%
7.Pentax13.3%
8.7Artisans13.3%
9.13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-3[3]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+3[9]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-2[4]
#Ramirez 1 rok temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...