Profil na FB

Ranking obiektywów czerwiec 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

2. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
Filtr o średnicy: 46
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Odległość min.: 430
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

3. Fuji XF27mm f/2.8 R WR II

Typ: Stałoogniskowy
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: Stałoogniskowy, 27, f / 2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie
Filtr o średnicy: 39 mm
Kąt wiedzenia: 55.5
Odległość min.: 0.34 m
Wielkość: 62 ×23 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 84g
Stabilizator obrazu: Stałoogniskowy, 27, f/2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie

4. Nikon F-S 200-500mm f/5.6

Typ: tele
Zakres ogniskowej: 200-500 mm
Budowa: 19 / 12
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 12°20-5°00 (format FX)8°00-3°10 (format DX)
Odległość min.: 2,2
Przysłona: 5,6
Maks. powiększenie: 0.22x
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Przysłona elektromagnetyczna
Wielkość: ok. 108 × 267,5 mm
Masa: 2300g
Stabilizator obrazu: tak

5. Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-500 mm
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 0,6 m
Przysłona: 5.0-6.7 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 209.6
Masa: 1725 g
Stabilizator obrazu: tak

6. Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 20 / 16
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 84-34°
Odległość min.: 0,38m
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: 0.28x
Ilość listków przesłony: 9 (okrągły otwór przysłony)Elektromagnetyczny mechanizm przysłony
Wielkość: 88×154,5mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1070g
Stabilizator obrazu: tak

7. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-120 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 84°-20°20
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36-180 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84×103.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 710g
Stabilizator obrazu: tak

8. Canon RF 75-300 mm f/4-5.6

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 75-300 mm
Przysłona: 4-5.6
Masa: 507g

9. Tamron SP 150-600mm F 5-6.3 Di VC USD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 21 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 16°25 - 4°8
Odległość min.: 2.2 m
Przysłona: 5.0-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 260.2 × 108.4 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2010g
Stabilizator obrazu: tak

10. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

11. Canon RF 1200mm f/8 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 1200 mm
Budowa: 26 / 18
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Canon R
Odległość min.: 4,3 m
Przysłona: 8.0 - 64
Ilość listków przesłony: 9
Kolor obudowy: biały
Stabilizator obrazu: tak

12. Nikon AF-S 18-300mm f/3.5-6.3G ED DX V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 76-5.2°
Odległość min.: 48 cm
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 78,5 × 99 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550g
Stabilizator obrazu: tak

13. TTArtisan AF 27mm f/2.8 APS-C Fuji X

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 39 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 56
Odległość min.: 35
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 61 × 29
Kolor obudowy: czarny
Masa: 94
Stabilizator obrazu: nie

14. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

15. Viltrox AF 35mm f/1.2 LAB FE

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 15 / 10
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 64,2
Odległość min.: 0,34 m
Przysłona: 1.2 -
Wielkość: 121,8 × 89,2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 910
Stabilizator obrazu: Brak

16. Sigma C 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM Cano ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

17. Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM (AC70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 18 / 15
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 10-29°
Odległość min.: 1.5 m
Przysłona: 2.8-32
Ilość listków przesłony: 70-200mm, f/2.8, f/32, Canon RF, Pełna klatka, 34°?12°, 70cm, Około 1:4, 17 elementów w 13grupach, 9, AF: Dual Nano USMMF, Optyczna. Skuteczność 5 stopni EV., 77mm, Konfigurowalny pierścień regulacjiOdporność na warunki atmosferyczne, Pokrywa na obie
Wielkość: 84.6×193.6 mm
Masa: 1310g
Stabilizator obrazu: tak

18. TTArtisan 50mm F/1.2 M43

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 7 / 5
Filtr o średnicy: 52 mm
Odległość min.: 0,5 m
Przysłona: 1.2-16
Ilość listków przesłony: 10
Masa: 336g

19. Nikon AF-S 14-24 f/2.8G ED FX

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Budowa: 14 / 11
Filtr o średnicy: nie dotyczy
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: FX: 114°-84°, DX: 90°-61°
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 2.8-22
Maks. powiększenie: 1:6.7
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 98 × 131.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1000g
Stabilizator obrazu: jest

20. Sigma S 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Canon

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 24 / 22
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 34,3-12,3 stopni
Odległość min.: 1,2 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 70-200, mm
Wielkość: 94.2 × 202.9
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1805 g
Stabilizator obrazu: tak

21. Sigma C 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM Ni ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

22. Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II SEL70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88 × 200 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1045 g
Stabilizator obrazu: tak

23. Obiektyw Tamron 150-500mm f/5-6.7 Di ...

Typ: Teleobiektyw,Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 150-500
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 60
Przysłona: 5-6.7
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 212.3
Masa: 1720
Stabilizator obrazu: tak

24. Canon EF 75-300 f/4.0-5.6 III

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 75-300 mm
Budowa: 13 / 9
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 32.2° - 8.3°
Odległość min.: 1.5
Przysłona: 4.0-5.6
Maks. powiększenie: 0,25x (przy 300 mm)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 122×71 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 480g
Stabilizator obrazu: nie

25. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 19 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 75 - 34
Odległość min.: 0,39 m
Przysłona: 2.0 -
Ilość listków przesłony: 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc
Wielkość: 139.8 × 103.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: brak

26. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

27. Nikon Z 14-24mm f/2.8 S

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Filtr o średnicy: 112 mm
System mocowania: Nikon Z
Przysłona: 2.8 - 22
Stabilizator obrazu: brak

28. Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 18 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 84°-34°
Odległość min.: 38 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36 - 105 mm
Maks. powiększenie: 0,24 (1:4,1)
Ilość listków przesłony: 9, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 87,6 × 136 mm
Masa: 886

29. Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD So ...

Typ: Uniwersalny
Zakres ogniskowej: 17-70
Budowa: 16 elementów w 12 grupach (dwie asferyczne soczewki ze szkła formowanego (GM), jeden hybrydowy element asferyczny, 2 elementy ze szkła o niskiej dyspe
Filtr o średnicy: 67
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 23° -79° 55
Odległość min.: 19 (WIDE), 39 (TELE)
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 17-70, mm
Maks. powiększenie: x1:5.2
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 74,6 × 119,3
Masa: 525
Stabilizator obrazu: tak

30. Sigma C 16-300 mm f/3.5-6.7 DC OS do C ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 16-300 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 83.2 - 5.4
Odległość min.: Od czujnika kamery: 6,7? / 17 cm (Wide) do 41,3? / 105 cm (Tele)
Przysłona: 3.5-6.7 -
Wielkość: 73.8 × 123.4
Masa: 615
Stabilizator obrazu: tak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Nikon826.7%
2.Canon620%
3.Sigma413.3%
4.Tamron310%
5.Sony310%
6.TTArtisan26.7%
7.Viltrox13.3%
8.Pentax13.3%
9.Fuji13.3%
10.13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-3[3]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+3[9]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-2[4]
#Ramirez 2 lata temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...