Profil na FB

Ranking obiektywów sierpień 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

2. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

3. Viltrox AF 85mm f/1.4 Pro FE

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Budowa: 15 / 11
Przysłona: 1.4

4. Sigma C 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM Cano ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

5. Tamron SP 150-600mm F 5-6.3 Di VC USD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 21 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 16°25 - 4°8
Odległość min.: 2.2 m
Przysłona: 5.0-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 260.2 × 108.4 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2010g
Stabilizator obrazu: tak

6. Laowa C&D-Dreamer AF 10mm f/2.8 FF II ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 10mm
Budowa: 15 elementów w 9 grupach
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 130.4 st
Odległość min.: 0,12 m
Przysłona: 2.8 -
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 5
Wielkość: 82 × 70.8
Kolor obudowy: czarny
Masa: 420 g
Stabilizator obrazu: tak

7. Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II SEL70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 88 × 200 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 1045 g
Stabilizator obrazu: tak

8. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
Filtr o średnicy: 46
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Odległość min.: 430
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

9. Nikon AF-S 18-300mm f/3.5-6.3G ED DX V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 76-5.2°
Odległość min.: 48 cm
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 78,5 × 99 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550g
Stabilizator obrazu: tak

10. Sony FE GM 24-70mm f/2,8 II

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 20 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: FF 84 ° - 34 ° / APS-C 61°-23°
Odległość min.: 0,21 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 11
Kolor obudowy: czarny
Masa: 695 g
Stabilizator obrazu: brak

11. Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM (AC70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 18 / 15
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 10-29°
Odległość min.: 1.5 m
Przysłona: 2.8-32
Ilość listków przesłony: 70-200mm, f/2.8, f/32, Canon RF, Pełna klatka, 34°?12°, 70cm, Około 1:4, 17 elementów w 13grupach, 9, AF: Dual Nano USMMF, Optyczna. Skuteczność 5 stopni EV., 77mm, Konfigurowalny pierścień regulacjiOdporność na warunki atmosferyczne, Pokrywa na obie
Wielkość: 84.6×193.6 mm
Masa: 1310g
Stabilizator obrazu: tak

12. Fuji XF27mm f/2.8 R WR II

Typ: Stałoogniskowy
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: Stałoogniskowy, 27, f / 2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie
Filtr o średnicy: 39 mm
Kąt wiedzenia: 55.5
Odległość min.: 0.34 m
Wielkość: 62 ×23 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 84g
Stabilizator obrazu: Stałoogniskowy, 27, f/2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie

13. Sony FE 28-70mm f/2 GM SEL2870GM

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 86 mm
System mocowania: Sony FE
Odległość min.: 0,38 m
Przysłona: 2.0 -
Wielkość: 92.9 × 139.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 918
Stabilizator obrazu: brak

14. Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD So ...

Typ: Uniwersalny
Zakres ogniskowej: 17-70
Budowa: 16 elementów w 12 grupach (dwie asferyczne soczewki ze szkła formowanego (GM), jeden hybrydowy element asferyczny, 2 elementy ze szkła o niskiej dyspe
Filtr o średnicy: 67
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 23° -79° 55
Odległość min.: 19 (WIDE), 39 (TELE)
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 17-70, mm
Maks. powiększenie: x1:5.2
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 74,6 × 119,3
Masa: 525
Stabilizator obrazu: tak

15. Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN II Art Sony ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70mm
Budowa: 19 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 84.1 - 34.3
Odległość min.: 17cm (24mm) ? 34cm (70mm)
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 87,8 × 120,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 745
Stabilizator obrazu: tak

16. Sigma C 16-300 mm f/3.5-6.7 DC OS do C ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 16-300 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 83.2 - 5.4
Odległość min.: Od czujnika kamery: 6,7? / 17 cm (Wide) do 41,3? / 105 cm (Tele)
Przysłona: 3.5-6.7 -
Wielkość: 73.8 × 123.4
Masa: 615
Stabilizator obrazu: tak

17. Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary ...

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 18-50 mm
Budowa: 13 / 10
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: (APS-C): 76-5 ? 31.7 stopnia
Odległość min.: 12 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 65.4mm × 74.5mm
Masa: 290g

18. Canon EF-S 24 f/2.8 STM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24 mm
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 59°
Odległość min.: 0.16m
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: 0.27
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 68,2×22,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 125g
Stabilizator obrazu: brak

19. Tamron 150-500mm F/5-6.7 Di III VC VXD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-500 mm
Budowa: 25 elementów w 16 grupach
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 16.25 - 4.57
Odległość min.: 0,6 m
Przysłona: 5.0-6.7 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 93 × 209.6
Masa: 1725 g
Stabilizator obrazu: tak

20. Canon RF 28-70mm f/2.8 IS STM (6535C00 ...

Typ: Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 65°
Odległość min.: 0,24 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-70 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 76.5 × 92.2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 490 g
Stabilizator obrazu: tak

21. Sigma Sports 300-600 mm f/4.0 DG OS L- ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 300-600 mm
Budowa: 28 / 21
System mocowania: L-mount
Kąt wiedzenia: 8.2 ? 4.1
Przysłona: 4.0 - 22
Kolor obudowy: biały
Stabilizator obrazu: tak

22. Sony FE 400-800mm f/6.3-8 G OSS SEL400 ...

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 400-800mm
Budowa: 27 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
Kąt wiedzenia: 6° do 3°
Odległość min.: 170 cm (Szeroki), 350 cm (Tele)
Przysłona: 6.3-8.0 -
Wielkość: 119,8 × 346
Kolor obudowy: biały
Masa: 2470
Stabilizator obrazu: tak

23. Tamron 11-20mm F/2.8 Di III-A RXD Sony ...

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 11-20 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 105.20 - 71.35
Odległość min.: 0,15 m
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16.5 - 30
Maks. powiększenie: x1:4
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 73 × 86.2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 335 g
Stabilizator obrazu: nie

24. Sony FE 600 mm f/4 GM OS

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 18 / 24
Filtr o średnicy: 40,5 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 2,40°
Przysłona: 4.0 - 22.0
Wielkość: 163 × 6×449
Kolor obudowy: biały
Masa: 3040 g
Stabilizator obrazu: tak

25. Canon RF 1200mm f/8 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 1200 mm
Budowa: 26 / 18
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Canon R
Odległość min.: 4,3 m
Przysłona: 8.0 - 64
Ilość listków przesłony: 9
Kolor obudowy: biały
Stabilizator obrazu: tak

26. Sigma 35mm f/1.2 DG DN Sony E

Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 63,4°
Odległość min.: 0,3
Masa: 1090g

27. TTArtisan AF 27mm f/2.8 APS-C Fuji X

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 39 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 56
Odległość min.: 35
Przysłona: 2.8 -
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 61 × 29
Kolor obudowy: czarny
Masa: 94
Stabilizator obrazu: nie

28. Sigma 16-300mm f/3.5-6.7 DC OS Contemp ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 16-300mm
Budowa: 20 elementów w 14 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 83.2-5.4°
Odległość min.: 17-105 cm
Przysłona: f/3.5-6.7
Wielkość: 73.8 × 123.7mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 615 g
Stabilizator obrazu: tak

29. Panasonic Lumix S 24?60mm f/2.8 (S-E24 ...

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 24-60mm
Budowa: 14 / 12
System mocowania: L-mount
Przysłona: 2.8 - 22
Wielkość: 84 × 99.9 mm
Kolor obudowy: czarny

30. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Sigma723.3%
2.Sony620%
3.Canon516.7%
4.Tamron413.3%
5.Nikon26.7%
6.Viltrox13.3%
7.TTArtisan13.3%
8.Pentax13.3%
9.Panasonic13.3%
10.Laowa13.3%
11.Fuji13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-4[4]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+2[10]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-3[5]
#Ramirez 2 lata temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...