Profil na FB

Ranking obiektywów październik 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

2. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

3. Tamron SP 150-600mm F 5-6.3 Di VC USD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 21 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 16°25 - 4°8
Odległość min.: 2.2 m
Przysłona: 5.0-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 260.2 × 108.4 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2010g
Stabilizator obrazu: tak

4. Viltrox AF 35mm f/1.2 LAB FE

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 15 / 10
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 64,2
Odległość min.: 0,34 m
Przysłona: 1.2 -
Wielkość: 121,8 × 89,2
Kolor obudowy: czarny
Masa: 910
Stabilizator obrazu: Brak

5. Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN L-Mount

Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 19 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: L-Mount
Kąt wiedzenia: 84,1°-34,3°
Odległość min.: 0,18 m
Przysłona: 2.8
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 87,8×122,9 mm
Masa: 835g

6. Sigma C 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM Cano ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

7. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
Filtr o średnicy: 46
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Odległość min.: 430
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

8. Sigma 35mm f/1.2 DG DN Sony E

Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 63,4°
Odległość min.: 0,3
Masa: 1090g

9. Fuji XF27mm f/2.8 R WR II

Typ: Stałoogniskowy
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: Stałoogniskowy, 27, f / 2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie
Filtr o średnicy: 39 mm
Kąt wiedzenia: 55.5
Odległość min.: 0.34 m
Wielkość: 62 ×23 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 84g
Stabilizator obrazu: Stałoogniskowy, 27, f/2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie

10. Nikon AF-S 14-24 f/2.8G ED FX

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14-24 mm
Budowa: 14 / 11
Filtr o średnicy: nie dotyczy
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: FX: 114°-84°, DX: 90°-61°
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 2.8-22
Maks. powiększenie: 1:6.7
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 98 × 131.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1000g
Stabilizator obrazu: jest

11. Sony FE 400-800mm f/6.3-8 G OSS SEL400 ...

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 400-800mm
Budowa: 27 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
Kąt wiedzenia: 6° do 3°
Odległość min.: 170 cm (Szeroki), 350 cm (Tele)
Przysłona: 6.3-8.0 -
Wielkość: 119,8 × 346
Kolor obudowy: biały
Masa: 2470
Stabilizator obrazu: tak

12. Canon RF 28-70mm f/2.8 IS STM (6535C00 ...

Typ: Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 65°
Odległość min.: 0,24 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-70 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 76.5 × 92.2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 490 g
Stabilizator obrazu: tak

13. Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 18 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 23.2
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 33
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 107.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 700 g
Stabilizator obrazu: tak

14. Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM (AC70 ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 18 / 15
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 10-29°
Odległość min.: 1.5 m
Przysłona: 2.8-32
Ilość listków przesłony: 70-200mm, f/2.8, f/32, Canon RF, Pełna klatka, 34°?12°, 70cm, Około 1:4, 17 elementów w 13grupach, 9, AF: Dual Nano USMMF, Optyczna. Skuteczność 5 stopni EV., 77mm, Konfigurowalny pierścień regulacjiOdporność na warunki atmosferyczne, Pokrywa na obie
Wielkość: 84.6×193.6 mm
Masa: 1310g
Stabilizator obrazu: tak

15. Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 DC III

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-55 mm
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 73,8°-27,6°
Przysłona: 3.5-5.6 - 22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 68 × 70 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 190 g

16. Sigma Obiektyw SIGMA A 17-40 mm f/1.8 ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40 mm
Budowa: 17 / 11
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 1.8 - 16
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 72.9 × 117.9 mm
Kolor obudowy: czarny

17. Viltrox AF 85mm f/1.4 Pro FE

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Budowa: 15 / 11
Przysłona: 1.4

18. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

19. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-120 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 84°-20°20
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36-180 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84×103.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 710g
Stabilizator obrazu: tak

20. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 21 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 34°
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 2.8-22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.5 × 125.7 mm
Masa: 900g

21. Sony SEL 50mm f/1.8 FE Macro (SEL50F18 ...

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 6 / 5
Filtr o średnicy: 49 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 32° APS-C
Odległość min.: 0.45 m
Przysłona: 1.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 75
Maks. powiększenie: x0.14
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 68.6 × 59.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 186g
Stabilizator obrazu: nie

22. Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD So ...

Typ: Uniwersalny
Zakres ogniskowej: 17-70
Budowa: 16 elementów w 12 grupach (dwie asferyczne soczewki ze szkła formowanego (GM), jeden hybrydowy element asferyczny, 2 elementy ze szkła o niskiej dyspe
Filtr o średnicy: 67
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 23° -79° 55
Odległość min.: 19 (WIDE), 39 (TELE)
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 17-70, mm
Maks. powiększenie: x1:5.2
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 74,6 × 119,3
Masa: 525
Stabilizator obrazu: tak

23. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

24. Sony E 16-55mm f/2.8 G Lens

Zakres ogniskowej: 16-55 mm
Budowa: 12 / 17
Filtr o średnicy: 67 m
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 83-29°
Odległość min.: 0,33m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Masa: 494g

25. Sigma S 70-200mm f/2.8 DG OS HSM Canon

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-200 mm
Budowa: 24 / 22
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 34,3-12,3 stopni
Odległość min.: 1,2 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 70-200, mm
Wielkość: 94.2 × 202.9
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1805 g
Stabilizator obrazu: tak

26. Sigma SIGMA A 17-40 mm f/1.8 DC Canon ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40 mm
Budowa: 17 / 11
System mocowania: Canon RF
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 1.8 - 16
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 72.9 × 117.9 mm
Kolor obudowy: czarny

27. Nikon AF-S 18-300mm f/3.5-6.3G ED DX V ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 18-300 mm
Budowa: 16 elementów w 12 grupach
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 76-5.2°
Odległość min.: 48 cm
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 27 - 450 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 78,5 × 99 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 550g
Stabilizator obrazu: tak

28. Canon EF-S 24 f/2.8 STM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24 mm
Budowa: 6 elementów w 5 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 59°
Odległość min.: 0.16m
Przysłona: 2.8
Maks. powiększenie: 0.27
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 68,2×22,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 125g
Stabilizator obrazu: brak

29. Tamron 70-300mm F/4.5-6.3 DI III RXD S ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-300 mm
Budowa: 15 / 10
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 8 °
Odległość min.: 0,8 m
Przysłona: 4.5 - 6.3
Maks. powiększenie: x0.2
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 77 × 148
Kolor obudowy: czarny
Masa: 545g
Stabilizator obrazu: nie

30. Sony FE GM 50-150mm f/2.0 (SEL50150GMW ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 50-150 mm
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony FE
Przysłona: 2.0 - 22
Ilość listków przesłony: 11
Kolor obudowy: biały
Masa: 1340g

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Canon723.3%
2.Sigma620%
3.Sony516.7%
4.Nikon516.7%
5.Tamron310%
6.Viltrox26.7%
7.Pentax13.3%
8.Fuji13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-4[4]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+2[10]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-3[5]
#Ramirez 2 lata temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...