Profil na FB

Ranking obiektywów listopad 2025 *

Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.

Aktualizacja:

1. Pentax HD D FA 70-210mm f/4 ED SDM WR

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 70-210 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Pentax
Kąt wiedzenia: 23 - 7.7,34.5 - 11.8
Odległość min.: 0,95 m
Przysłona: 4.0-32
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 107 - 322
Maks. powiększenie: x0.32
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 175×78,5 mm
Masa: 819g
Stabilizator obrazu: nie

2. Viltrox AF 9mm f/2.8 Sony E

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 9mm
Budowa: 13 / 11
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Sony E
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 65 × 56,4 mm

3. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 5.2 mm
Budowa: 12 elementów w 10 grupach
Filtr o średnicy: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm)
System mocowania: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 20
Przysłona: 2.8 - 20
Ilość listków przesłony: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005
Wielkość: 121.1 × 53.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350 g
Stabilizator obrazu: 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005

4. Viltrox AF 85mm f/1.4 Pro FE

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85 mm
Budowa: 15 / 11
Przysłona: 1.4

5. Sigma Sigma 17-40mm f/1.8 DC Art Fuji ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40mm
Budowa: 17 / 11
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 79.7 ? 39.1°
Odległość min.: 28 cm
Przysłona: 1.8 -
Ilość listków przesłony: 11
Kolor obudowy: czarny

6. Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 18 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 23.2
Odległość min.: 0,45 m
Przysłona: 4.0 - 33
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 107.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 700 g
Stabilizator obrazu: tak

7. Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN II Art Sony ...

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 24-70mm
Budowa: 19 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 84.1 - 34.3
Odległość min.: 17cm (24mm) ? 34cm (70mm)
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 87,8 × 120,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 745
Stabilizator obrazu: tak

8. Tamron 17-70mm F2.8 Di III-A VC RXD So ...

Typ: Uniwersalny
Zakres ogniskowej: 17-70
Budowa: 16 elementów w 12 grupach (dwie asferyczne soczewki ze szkła formowanego (GM), jeden hybrydowy element asferyczny, 2 elementy ze szkła o niskiej dyspe
Filtr o średnicy: 67
System mocowania: Sony Typ E
Kąt wiedzenia: 23° -79° 55
Odległość min.: 19 (WIDE), 39 (TELE)
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 17-70, mm
Maks. powiększenie: x1:5.2
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 74,6 × 119,3
Masa: 525
Stabilizator obrazu: tak

9. Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 100-500 mm
Budowa: 20 elementów w 14 grupach
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 20?4, 14?2.45, 24?5 (poziomo, pionowo, po przekątnej)
Odległość min.: 0.90
Przysłona: 4.5-7.1
Maks. powiększenie: x0.33
Ilość listków przesłony: 100-500mmZ konwerterem 1.4x:420?700mmZ konwerterem 2.0x:600?1000mm, f/4.5 przy 100mmf/5.6 przy 400mmf/7.1przy 500mmZ konwerterem 1.4x:f/8?f/10Z konwerterem 2.0x:f/11?f/14, f/32 przy 100mmf/54 przy 500mm, Canon RF, Pełna klatka, 24° dla 100mm5°dla 500
Wielkość: 93.8 × 207.6
Masa: 1530g
Stabilizator obrazu: tak

10. Viltrox Obiektyw AF 14mm F4.0 Sony FE+ ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 14mm
Budowa: 12 / 9
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Sony FE
Przysłona: 4.0 -
Kolor obudowy: czarny

11. Laowa C&D-Dreamer AF 10mm f/2.8 FF II ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 10mm
Budowa: 15 elementów w 9 grupach
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 130.4 st
Odległość min.: 0,12 m
Przysłona: 2.8 -
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 5
Wielkość: 82 × 70.8
Kolor obudowy: czarny
Masa: 440 g
Stabilizator obrazu: tak

12. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM

Typ: szerokokątny
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 21 / 15
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 34°
Odległość min.: 0.38 m
Przysłona: 2.8-22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 88.5 × 125.7 mm
Masa: 900g

13. Nikon Nikkor Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 180x600 mm
Budowa: 25 soczewek w 17 grupach (w tym 6 soczewek ED, 1 soczewka asferyczna oraz soczewka przednia z powłoką fluorową)
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: Format FX: 13° 40? do 4° 10?, Format DX: 9° do 2° 40?
Odległość min.: 130
Przysłona: 5.6-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.25
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: Około 110 mm × 315,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1950 g
Stabilizator obrazu: tak

14. Sigma C 150-600 f/5-6.3 DG OS HSM Cano ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 16.4° -4.1°
Odległość min.: 2,8m
Przysłona: 5.0-6.3 - 22
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 105×260 mm
Masa: 1930g
Stabilizator obrazu: tak

15. Sigma Sports 300-600 mm f/4.0 DG OS So ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 300-600 mm
Budowa: 28 / 21
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 8.2 ? 4.1
Przysłona: 4.0 - 22
Kolor obudowy: biały
Stabilizator obrazu: tak

16. Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3 G OSS (SEL ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 200-600 mm
Budowa: 24 / 17
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 12,4-4,1
Odległość min.: 2.4 m
Przysłona: 5.6-6.3 - 36
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 318 × 111,5 mm
Masa: 2115g
Stabilizator obrazu: tak

17. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 600 mm
Budowa: 26 / 20
Filtr o średnicy: 46
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 4° 10
Odległość min.: 430
Przysłona: 4.0 -
Wielkość: 165 × 437 mm
Masa: 3260 g
Stabilizator obrazu: tak

18. Tamron SP 150-600mm F 5-6.3 Di VC USD ...

Typ: teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 150-600 mm
Budowa: 21 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 16°25 - 4°8
Odległość min.: 2.2 m
Przysłona: 5.0-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: 1:3.9
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 260.2 × 108.4 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 2010g
Stabilizator obrazu: tak

19. Sony 18-35mm f1.8 SEL-35F18 (SEL35F18)

Zakres ogniskowej: 35
System mocowania: Mocowanie Sony E
Odległość min.: 30cm
Przysłona: 1.8
Wielkość: 63 × 45mm
Masa: 154g

20. Viltrox Viltrox AF 85mm f/2.0 EVO Sony ...

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 85mm
Budowa: 10 / 8
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Sony FE
Odległość min.: 0.74 m
Przysłona: 2.0 - 16
Kolor obudowy: czarny

21. Tamron 28-75mm F/2.8 Di III VXD G2 Son ...

Typ: uniwersalny zoom
Zakres ogniskowej: 28-75 mm
Budowa: 17 / 15
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 75.2-32.1 °
Odległość min.: 0.18 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.8×117.6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 540 g

22. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 19 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 75 - 34
Odległość min.: 0,39 m
Przysłona: 2.0 -
Ilość listków przesłony: 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc
Wielkość: 139.8 × 103.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: brak

23. Sigma Obiektyw SIGMA A 17-40 mm f/1.8 ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40 mm
Budowa: 17 / 11
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 1.8 - 16
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 72.9 × 117.9 mm
Kolor obudowy: czarny

24. Sony FE 400-800mm f/6.3-8 G OSS SEL400 ...

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 400-800mm
Budowa: 27 / 19
Filtr o średnicy: 105 mm
Kąt wiedzenia: 6° do 3°
Odległość min.: 170 cm (Szeroki), 350 cm (Tele)
Przysłona: 6.3-8.0 -
Wielkość: 119,8 × 346
Kolor obudowy: biały
Masa: 2470
Stabilizator obrazu: tak

25. Sony FE 28-70mm f/2 GM SEL2870GM

Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 20 / 14
Filtr o średnicy: 86 mm
System mocowania: Sony FE
Odległość min.: 0,38 m
Przysłona: 2.0 -
Wielkość: 92.9 × 139.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 918
Stabilizator obrazu: brak

26. Fuji XF27mm f/2.8 R WR II

Typ: Stałoogniskowy
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: Stałoogniskowy, 27, f / 2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie
Filtr o średnicy: 39 mm
Kąt wiedzenia: 55.5
Odległość min.: 0.34 m
Wielkość: 62 ×23 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 84g
Stabilizator obrazu: Stałoogniskowy, 27, f/2.8, Fujifilm X, 39, Nie, Nie

27. Canon RF 28-70mm f/2.8 IS STM (6535C00 ...

Typ: Zmiennoogniskowy
Zakres ogniskowej: 28-70mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 65°
Odległość min.: 0,24 m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-70 mm
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 76.5 × 92.2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 490 g
Stabilizator obrazu: tak

28. Sigma 28-105mm f/2.8 DG DN Art Sony E

Typ: uniwersalny
Zakres ogniskowej: 28-105mm
Budowa: 18 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 75.4 - 23.3°
Odległość min.: 0,4 m
Przysłona: 2.8 -
Wielkość: 87,8 × 157,9
Kolor obudowy: czarny
Stabilizator obrazu: brak

29. Sigma SIGMA A 17-40 mm f/1.8 DC Canon ...

Typ: Szerokokątny
Zakres ogniskowej: 17-40 mm
Budowa: 17 / 11
System mocowania: Canon RF
Odległość min.: 0.28 m
Przysłona: 1.8 - 16
Ilość listków przesłony: 11
Wielkość: 72.9 × 117.9 mm
Kolor obudowy: czarny

30. Sigma Sigma 135mm f/1.4 DG Art Sony E

Typ: Teleobiektyw
Zakres ogniskowej: 135 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 105 mm
System mocowania: Sony E
Odległość min.: 1.1 m
Przysłona: 1.4

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Sigma826.7%
2.Canon620%
3.Viltrox413.3%
4.Sony413.3%
5.Tamron310%
6.Nikon26.7%
7.Pentax13.3%
8.Laowa13.3%
9.Fuji13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Porady przed zakupem (znacznie parametrów)

Opinie o produktach

-5[5]
#Celestyna 1 rok temu
Bardzo interesuję się fotografią. Chciałam sobie kupić Nikona D5200. Zastanawiam się jednak czy lepiej kupić dwa obiektywy (standardowy i teleobiektyw), czy może jeden ale z szerokim zakresem ogniskowej. Chodzi o to, że chciałam fotografować dalekie obiekty, jak również robić portrety. Dwa dedykowane obiektywy to dużo wyższa cena niż jeden ze zmienną ogniskową, ale czy taki się sprawdzi w moim przypadku?
Odpowiedz
+1[11]
#Magnes 12 lat temu
Myślałem, że dysponuję dobrej klasy lustrzanką, a tu widzę, że najdroższy obiektyw jest prawie trzykrotnie droższy niż mój cały korpus, a pewnie to i tak nie szczyt możliwości jeżeli chodzi o cenę
Odpowiedz
-4[6]
#Ramirez 2 lata temu
@Magnes Nie ma sensu patrzeć na to w ten sposób. Obiektyw z górnej półki wymaga korpusu z górnej półki. W przeciwnym razie co z tego, że obiektyw będzie wysokiej klasy jak matryca wszystko popsuje np. przez swoje szumy … Po prostu należy kupować zarówno obiektyw, jak i korpus z tego samego segmentu.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.

Pokaż tylko...