Ranking obiektywów makro. Jaki model wybrać? - kwiecień 2024 *
Aktualizacja:
1. Canon EF 100 f/2.8 L Macro IS USM
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 15 / 12 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 23.4° |
Odległość min.: | 0.3 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1x |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 77.7 × 123 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 625g |
Stabilizator obrazu: | tak |
2. Canon RF 100mm f/2.8 L MACRO IS USM
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 17 elementów w 13 grupach |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 20 |
Odległość min.: | 26 |
Przysłona: | 2.8 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1.4 |
Regulacja ostrości: | tak |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 81.5 × 148 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 730 |
Stabilizator obrazu: | tak |
3. Sony FE 50mm f/2.8 Macro
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 50 mm |
Budowa: | 8 elementów w 7 grupach |
Filtr o średnicy: | 55 |
System mocowania: | Sony AF |
Kąt wiedzenia: | 47 |
Odległość min.: | 0.16 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8- |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1.4 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 70.8 × 71 mm |
Masa: | 236 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
4. Olympus OM SYSTEM M.Zuiko Digital ED 9 ...
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 90 mm |
Budowa: | 8 elementów w 7 grupach |
Filtr o średnicy: | 55 |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 47 |
Odległość min.: | 0.16 |
Przysłona: | 3.5 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1.4 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 70.8 × 71 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 453 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
5. Voigtlander Apo Lanthar 110mm f/2.5 So ...
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 90 mm |
Budowa: | 14 / 12 |
Filtr o średnicy: | 55 |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 47 |
Odległość min.: | 0,35 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.5 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1.4 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 70.8 × 71 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 453 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
6. Venus Optics 24mm f/14 makro 2x Canon
Typ: | obiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 27 / 19 |
Filtr o średnicy: | 55 |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 85° |
Odległość min.: | 2 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.5 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1.4 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 38 × 408 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 474g |
Stabilizator obrazu: | brak |
7. Laowa 90 mm f/2.8 Ultra Macro APO do S ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 90 mm |
Budowa: | 13 elementów w 10 grupach (w tym 3 elementy wykonane ze szkła ED) liczba listków przysłony: 13 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 27? |
Odległość min.: | 205 mm |
Kompatybilność: | pełna klatka |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 180 |
Maks. powiększenie: | 2.1 |
Ilość listków przesłony: | 13 |
Wielkość: | ?74 mm × 120 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 619 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
8. Venus Optics 65mm f/2.8 Ultra Makro AP ...
Typ: | obiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 65 mm |
Budowa: | 14 / 10 |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 24,4° |
Odległość min.: | 0,17 m |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 180 |
Maks. powiększenie: | 2.1 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 100 × 57 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 335 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
9. Panasonic Lumix S 24-105mm f/4 Macro O ...
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 24-105 mm |
Budowa: | uszczelniona obudowa |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Panasonic/Leica L |
Kąt wiedzenia: | 84°(Wide) - 23°(Tele) |
Odległość min.: | 0,30 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.0 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 180 |
Maks. powiększenie: | 2.1 |
Ilość listków przesłony: | 13 |
Wielkość: | 84×118 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 680 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
10. Nikon AF-S 105 f/2.8 G IF-ED VR Micro
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 105 mm |
Budowa: | 14 / 12 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 23° 20 |
Odległość min.: | 0.31 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 180 |
Maks. powiększenie: | 1:1 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 83 × 116 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 720g |
Stabilizator obrazu: | tak |
11. Panasonic 15 f/1.7 Summilux H-X015E
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 15 mm |
Budowa: | 9 elementów w 7 grupach |
Filtr o średnicy: | 46 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 72° |
Odległość min.: | 0.2m |
Przysłona: | 1.7 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | około 0.1x / 0.2x |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 57,5 × 36 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 115g |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
12. Olympus M.ZUIKO DIGITAL 60 f/2.8 Macro
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 60 mm |
Budowa: | 12 / 10 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 20° |
Odległość min.: | 0.2m |
Kompatybilność: | Micro 4/3 |
Przysłona: | 2.8 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1:1 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 56 × 82 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 185 g |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
13. Venus Optics Laowa CA-Dreamer 100 mm f ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 12 / 10 |
Filtr o średnicy: | 62mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 20° |
Odległość min.: | 0.24 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1:1 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 72×125 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 638G |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
14. Sony E 30 macro f/3.5
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 30 mm |
Budowa: | 12 / 10 |
Filtr o średnicy: | 62mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 50° (APS-C) |
Odległość min.: | 0,09 |
Przysłona: | 3.5 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1:1 |
Ilość listków przesłony: | 7, przysłona kołowa |
Wielkość: | 62 × 55,5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 138 g |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
15. Venus Optics Laowa CA-Dreamer 100 mm f ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 12 / 10 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 24,4° |
Odległość min.: | 0.2m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | około 0.1x / 0.2x |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 57,5 × 36 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 115g |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
16. Panasonic H-HS043E 42.5 f/1.7
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 42.5 mm |
Budowa: | 10 / 8 |
Filtr o średnicy: | 37 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 29° |
Odległość min.: | 0.4 |
Kompatybilność: | Micro 4/3 |
Przysłona: | 1.7 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | około 0.2x / 0.4x |
Ilość listków przesłony: | 7 (kołowy otwór przysłony) |
Wielkość: | ok. 55 × 50 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 130g |
Stabilizator obrazu: | tak |
17. Sigma 24-70 f/2.8 EX DG IF HSM Canon
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 14 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 84.1°-34.3° |
Odległość min.: | 0.4 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1:1 |
Ilość listków przesłony: | 7, przysłona kołowa |
Wielkość: | 88.6 × 115.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 700g |
Stabilizator obrazu: | 15mm (odpowiednik ogniskowej 30mm dla formatu małoobrazkowego), f/1.7, f/16, Micro 4/3, 4/3", 72°, 20cm, Około 1:10 (odpowiednik 1:5 dla formatu małoobrazkowego), 9 elementów w 7 grupach (3 soczewki asferyczne), 7 listków przysłonyPrzysłna kołowa, AF / MF, Brak, 46mm, Maks. średnica 57.5mmDługość ca |
18. Sigma 105mm f/2.8 APO EX DG OS HSM Mac ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 105 mm |
Budowa: | 16 / 11 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Nikon |
Kąt wiedzenia: | 23.4° |
Odległość min.: | 0.4 |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | około 0.2x / 0.4x |
Ilość listków przesłony: | 7 (kołowy otwór przysłony) |
Wielkość: | 97,5×74 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 725g |
Stabilizator obrazu: | tak |
19. Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS Macro Canon ...
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 105 mm |
Budowa: | 16 / 11 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 23,3° |
Odległość min.: | 31,2 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8 - 32-45 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1 (1:1) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 74×97.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 725g |
Stabilizator obrazu: | tak |
20. Irix Cine 150mm T3.0 PL-mount Imperial
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 150 mm |
Budowa: | 12 / 11 |
Filtr o średnicy: | 86 mm |
System mocowania: | PL |
Kąt wiedzenia: | 23,3° |
Odległość min.: | 31,2 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 3.0-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1 (1:1) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 129×97 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1100g |
Stabilizator obrazu: | tak |
21. Irix Cine 150mm T3.0 L-mount Imperial
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 150 mm |
Budowa: | 12 / 11 |
Filtr o średnicy: | 86 mm |
System mocowania: | L-Mount |
Kąt wiedzenia: | 23,3° |
Odległość min.: | 31,2 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 3.0-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1 (1:1) |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 163,2×97,2 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1220g |
Stabilizator obrazu: | tak |
22. Irix Cine 150mm T3.0 macro 1:1 Nikon Z
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 150 mm |
Budowa: | 12 / 9 |
Filtr o średnicy: | 95 mm |
System mocowania: | Nikon |
Kąt wiedzenia: | 13,7° |
Odległość min.: | 0,35 m |
Kompatybilność: | pełna klatka |
Przysłona: | 3.0-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 40 mm |
Maks. powiększenie: | 1 (1:1) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 136×97 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1105g |
Stabilizator obrazu: | tak |
23. Venus Optics 24mm f/14 makro 2x Nikon
Typ: | obiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 27 / 19 |
Filtr o średnicy: | brak |
System mocowania: | Nikon |
Kąt wiedzenia: | 85° |
Odległość min.: | 2 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 14 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,34x (przy 15 mm) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 38 × 408 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 474g |
Stabilizator obrazu: | nie |
24. Canon 8-15 f/4.0 EF L USM
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 8-15 mm |
Budowa: | 14 / 11 |
Filtr o średnicy: | nie dotyczy |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 180° - 175° 30 |
Odległość min.: | 0,15 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.0 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,34x (przy 15 mm) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 78,5×83 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 540g |
Stabilizator obrazu: | tak |
25. Olympus M.Zuiko Digital ED 30mm f/3.5 ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 30mm |
Budowa: | 7 / 6 |
Filtr o średnicy: | 46 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 40° |
Odległość min.: | 0.095 |
Przysłona: | 3.5-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1.25x (Mikro Cztery Trzecie) / 2.5x (format małoobrazkowy - 35 mm) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 57 × 60 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 128 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
26. Venus Optics Laowa C-Dreamer 7.5 mm f/ ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 7.5 mm |
Budowa: | 13 / 9 |
Filtr o średnicy: | 46 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 110 stopni |
Odległość min.: | 0,35 m |
Przysłona: | 2.0-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1 (1:1) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 55 × 50 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 170 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
27. Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art Sony ...
Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 105 mm |
Budowa: | 12 / 7 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 23,3° |
Odległość min.: | 0,29 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1.25x (Mikro Cztery Trzecie) / 2.5x (format małoobrazkowy - 35 mm) |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 74×135,6 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 710g |
Stabilizator obrazu: | nie |
28. Venus Optics Laowa CA-Dreamer 100 mm f ...
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 12 / 10 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 24,4° |
Odległość min.: | 24,7 |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1.25x (Mikro Cztery Trzecie) / 2.5x (format małoobrazkowy - 35 mm) |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 72 × 125 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 638 |
Stabilizator obrazu: | nie |
29. Laowa Probe 24mm f/14 Macro Canon RF
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 27 elementów w 19 grupach |
Filtr o średnicy: | 86 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 85° |
Odległość min.: | 2 |
Przysłona: | 14 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1.25x (Mikro Cztery Trzecie) / 2.5x (format małoobrazkowy - 35 mm) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 58 × 408 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 470 |
Stabilizator obrazu: | nie |
30. Irix Cine 150mm T3.0 Canon RF Imperial
Typ: | makro |
Zakres ogniskowej: | 150 mm |
Budowa: | 12 / 7 |
Filtr o średnicy: | 86 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 23,3° |
Odległość min.: | 0,29 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 3.0-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 7,5 mm |
Maks. powiększenie: | 1.25x (Mikro Cztery Trzecie) / 2.5x (format małoobrazkowy - 35 mm) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 136×97 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1100g |
Stabilizator obrazu: | nie |
Ranking popularności producentów urządzeń
Pozycja | Producent | Ilość urządzeń | Udział procentowy |
---|---|---|---|
1. | Venus Optics | 7 | 23.3% |
2. | Sigma | 4 | 13.3% |
3. | Irix | 4 | 13.3% |
4. | Panasonic | 3 | 10% |
5. | Olympus | 3 | 10% |
6. | Canon | 3 | 10% |
7. | Sony | 2 | 6.7% |
8. | Laowa | 2 | 6.7% |
9. | Voigtlander | 1 | 3.3% |
10. | Nikon | 1 | 3.3% |
*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarce skapiec.pl (większa popularność, wyższa pozycja).
Najlepsze opinie ↑
Interesują mnie obiektywy, które oferują dobrą jakość obrazu, ale jednocześnie nie są zbyt drogie. Rozważam także zakup używanego obiektywu, jeśli będzie to opłacalna opcja, tzn. jak robiłem rozeznanie na własną rękę, to rzeczywiście są dużo tańsze niż nowe, ale też trudno powiedzieć w jakim są stanie, tzn. przede wszystkim chodzi chyba o to czy nie są porysowane soczewki ...
Będę wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki, które pomogą mi w zakupie. Mogę wydać około tysiąca złotych. Wiem, że to niedużo, dlatego właśnie bardziej skłaniałbym się w stronę czegoś używanego… Z góry dziękuję.